Hírek

Szent Miklós Általános Iskola jutalom zarándoktábor

A nyári szünet első hetében tanulóink egyházi táborban tölthették hasznosan a szabadidejüket. A vándortábort egyházmegyei pályázati támogatás és a szülők befizetése tette lehetővé.  Táborunk célja országunk építészeti kincseinek megismerése, a különböző vallások felfedezése, a tanulók látószögének kiszélesítése, pályaválasztási kompetenciájuk megerősítése volt.

Június 20-án 39 tanulóval indultunk útnak. Az első napon Pécsre utaztunk. Itt a belváros felfedezésével kezdtük a kirándulást. Mondovics Miléna tanárnő vezetésével barangoltuk be a híres város utcáit. Ezt az állatkert felfedezése követte. Napunk zárásaként Pogányban, a Magnus Aircraft repülőgépgyártó, fejlesztő üzemben töltöttünk el hasznosan az időt.

A második napon Dunaföldvár volt az úti cél. A forróság miatt pihenéssel, strandolással töltöttük a napot. Ekkor kapták meg a táborozók feladataikat, amit a harmadik napon kellett elvégezniük.

A negyedik napon Pannonhalmára utaztunk. Odafelé Kisbéren álltunk meg, ahol a Mini-Magyarország Makettparkba látogattunk el. Pannonhalmán a Bencés Főapátság volt az első állomásunk. Interaktív bemutatón és idegenvezetői körsétán vettünk részt. Ezt a kilátó és a lombkorona tanösvény felfedezése követte.

Az utolsó napon a gyerekeké volt a főszerep. Az általuk elkészített bemutatókat hallgattuk és néztük meg. Az első osztályosok az állatkert szépségeit mutatták be, a másodikosok képregényekben elevenítették fel kalandjainkat, a harmadikos tanulók a legszebb épületeket örökítették meg. A negyedikesek plakátokkal hívták fel a figyelmet arra, miért is érdemes a látott helyekre kirándulni. A hatodik évfolyamos diákok riportokat készítettek, a nyolcadikosok az elkészített fotókból állítottak össze bemutatót. A napot és a tábort vízicsatával, majd egy közös bográcsozással zártuk.

Elmondhatjuk, hogy nagyon jó kezdése volt a nyári szünetnek iskolánk vándortábora. Köszönet ezért a Székesfehérvári Egyházmegyének, a táborozó gyerekek szüleinek, akik az anyagiakat biztosították. Az iskolavezetésnek, akik engedélyezték a tábort. A pedagógusoknak, akik óvták, vigyázták a gyerekeket.  Ica-és Olga néninek, akik megfőzték a finom ebédet. Dobainé Tündének, aki a rengeteg süteményt sütötte. És nem utolsó sorban a tanulóknak, akik eljöttek velünk kirándulni! Bízunk benne, hogy jövőre tovább folytathatjuk Magyarország felfedezését!

Pieczarkáné Molnár Anikó

7. óra:          14.10 –  14.55

8. óra:          15.05 –  15.50

Kapcsolat

2425 Nagykarácsony, Rákóczi u. 10.