Pályázatok

Egyházi nyári tábor

 Pályázati azonosító: EKCP-KP-1-2021/1-000432

  1. Pályázat lebonyolítása, programok

Pályázati támogatás segítségével a nagykarácsonyi Szent Miklós Általános Iskolában napközis tábort valósítottunk meg 2 turnusban, alsó és felső tagozatos diákjaink számára.

A tábor időpontjai:

  1. június 16. - június 23. és 2021. június 23. – június 29.
    Elsődleges cél a hitéleti nevelés erősítése, a közösségépítés volt, illetve kulturális és szabadidős programok biztosítása a gyermekek részére.

A tábor szervezését és megvalósítását iskolánk pedagógusai végezték, a vallási, bibliai ismeretekhez kapcsolódó programelemek szakmaiságát püspöki biztosunk és hitoktatók segítették. Bevontuk középiskolás, volt tanulóinkat is, akik közösségi szolgálat keretében segítették a munkát, és iskolánk szociális segítőjét is. A program lebonyolításakor szem előtt tartottuk a gyermeki személyiség sokoldalúságát, igyekeztünk komplex módszerek alkalmazásával sokféle tudástartalmat és élményt biztosító elemet szervezni. Ezek feldolgozásánál alkalmaztuk az érzelmileg motivált, személyes jellegű beszélgetéseket; megfigyelések végeztetését; értékelések és ítéletalkotások ütköztetését; dramatizálást; az élményrajzokat; az énekes-mozgásos és zenés gyakorlatokat; rejtvényszerű, digitálisan kivitelezhető feladatokat, kreatív, kézműves tevékenységeket egyaránt. A tábori programok hatására – elvárásaink szerint – fejlődtek a gyerekek személyes és társas képességei, az ismeretek és értékek közvetítése során kompetenciáik erősödtek, a közösség felelős tagjaivá váltak.

A tervezett tematikának köszönhetően a tanulók számos olyan történettel, konfliktussal, dilemmával, emberi magatartással és sorssal találkoztak és foglalkoztak a hét során, amely nemcsak tájékozottságuk, életismeretük és gondolkodási képességeik kibontakozásához járult hozzá, hanem erkölcsi és érzelmi fejlődésüket is szolgálta. Mindamellett sokat játszottak, kirándultak strandoltak s így a tábor ideje alatt nagyon jól érezték magukat.

A tábor minden napját hasonló módon kezdtük és zártuk.

Érkezés után közös imádsággal, beszélgetőkörrel és zenés reggeli tornával indítottuk a napokat, majd reggeliztünk, a délelőtti programokat követte az ebéd, majd a csendes pihenő. A délutáni programokat uzsonna, közös értékelés, kapszulatárgy összegyűjtése, rendrakás és a záró ima követte.

Az első napon a táborozókkal ismertettük a tábor menetrendjét, szabályait, elvárásait és a napi programokat. A reggeli után gyalogtúrára indultunk a helyi Levendulás Tündérkertbe. Itt különböző programokkal vártak bennünket. Megismerkedhettünk a levendula feldolgozásosával és hasznosításával.  A tanulók versenyeken vettek részt, kipróbálták a mezítlábas ösvényt, az óriás buborék fújását.
Délután Mózes történetét dolgoztuk fel. A történet megismerése után csoportokban feladatlapokat oldottak meg a tanulók, majd drámás konvenciók segítségével dolgozták fel azokat. Ezt kézműveskedés követte, ahol a történet szereplőit bábokkal jelenítették meg a tanulók és az előadások után egy maketten helyezték el. Végül dalt tanultak.

Második nap a délelőttöt sportprogramokkal töltöttük. (Hit ereje a sportban). Délután a Világ teremtése történetet dolgozták fel csoportokban, kooperatív és Állomásról állomásra módszerekkel. A feldolgozott témák bemutatása forgószínpad szerűen történt, ahol egymás munkájának értékelését is megtanulták. A napot daltanulás kísérte.

Harmadik nap látogatást tettünk a templomban, ahol a napindító imádságra püspöki biztos közreműködésével került sor. Az atya és a világi lelkipásztor segítő előadásait hallgathattuk meg a templom részeiről, a szentmise felépítéséről, az eucharisztiáról. Megismerték a gyerekek az atya előadásában az Özönvíz és Noé bárkájának történetét. A délelőtt során megismert bibliai történeteket kreatív tevékenységeken keresztül dolgoztuk fel. A felső tagozatosok képregényt készítettek a történetekhez. Számítógépen Word dokumentumban páros munkában fogalmaztak szöveget az illusztrációhoz. A kisebbekkel kollaboratív tevékenységekkel készítettünk produktumokat. Az interaktív feladatokkal mélyíthették, bővíthették ismereteiket a táborozók.

Negyedik nap gyalogtúrára mentek a táborozók egy, a községünkben lévő családi gazdaságba. Megismerkedtek az állatok gondozásával, az állattartással járó feladatokkal. Délután Bábel tornya történetet dolgozták fel egyénileg és csoportokban különböző technikák segítségével, majd tornyot építettek természetes anyagokból.

Ötödik napon ismét a sporté volt a főszerep. Megtapasztalhatták a kapcsolatot a hit és a sport között. A meleg miatt főleg vizes udvari játékokat, sorversenyeket játszottak. Dávid és Góliát története után kézműveskedtek.

A hatodik napon mind két turnus résztvevői a közeli fürdőbe utazhattak. Egy vidám, hangulatos napot töltöttünk itt el.


A hetedik napon a drámajátékoké volt a főszerep. A Hajósinas című történethez kapcsolódóan bizalmat erősítő játékok és kreatív tevékenységek töltötték ki a napot.

Nyolcadik napon Madarak a bibliai történetekben témával foglalkoztunk. A ráhangoló játék után a témakör feldolgozásában a délelőtt folyamán segítségünkre volt egy helyi természetfotós.

A nagy hőség miatt a tervezetthez képest változtattunk előzetes terveinken. A fényképész a fotóiból bemutatót tartott a táborozó gyerekeknek, és érdekességekkel bővítette ismereteiket a

madarakkal kapcsolatban. Délután néhány olyan bibliai történettel ismerkedtünk meg, melyben a madarak szimbólumként jelennek meg.  A történetekhez kapcsolódóan kreatív tevékenységek közül választhattak a gyerekek. Az elkészült alkotásokból közös összegzést készítettünk.

Kilencedik napra tervezett témánk a Jézus megvendégel ötezer embert volt. Látogatást tettünk a nagykarácsonyi templomba, ahol a világi lelkipásztor segítő előadásait hallgattuk meg a templomban található szobrokról, festményekről, képekről. A Tiszteletes Úr segítségével a gyerekek bibliai történteket is megismerhettek. Délután kreatív tevékenységekkel, digitális kvíz- és puzzle játékkal dolgoztuk fel a megismert történetet. A felkínált tevékenységek közül kedvük szerint választhattak a gyerekek. Az egyházi szimbólumok megismeréséhez, gyakorlásához dobble játékot is készítettünk. Halfogó versenyben is részt vehettek a vállalkozó kedvű táborozók.

Tizedik napon elgyalogoltunk a közeli halastóhoz. A tulajdonos vezetésével megtekintettük a halneveldét és a halastavat. Délután Jónás történetét olvastuk el kiscsoportokban és ehhez illusztrációkat, bábokat készítettünk.

A tábor zárása, értékelése is ezen a napon történt, a tíz nap alatt összegyűjtött emlékeket, fogalmazásokat, egy kapszulába rejtve ástuk el.

Csengetési rend

1. óra:           08.00 –  08.45

2. óra:          09.00 –  09.45

3. óra:          09.55 –  10.40

4. óra:          10.55 –  11.40

5. óra:          12.00 –  12.45

6. óra:          13.05 –  13.50

7. óra:          14.10 –  14.55

8. óra:          15.05 –  15.50

 

 


  

Kapcsolat

    2425 Nagykarácsony, Rákóczi u. 10.

       info@szentmiklosiskola.h

          +36-30 313-0034

       www.szentmiklosiskola.hu

 

Orbán Istvánné

igazgató

orbanne.aniko@szentmiklosiskola.hu

 

Stróblné Fábián Terézia 

igazgatóhelyettes

stroblne.terezia@szentmiklosikola.hu

 

Szabó Eszter

gazdasági ügyintéző/iskolatitkár

szabo.eszter@szentmiklosiskola.hu

 

 

Marczali Ügyvédi Iroda

adatvédelmi tisztviselő

adatvedelem@szentmiklosiskola.hu
©2021 Szent Miklós Általános Iskola